Comencem l’any amb noves tendències pel sector del retail, un sector que canvia contínuament i presenta noves tendències constantment.
A continuació n’exposem algunes d’elles que seran tendència durant el 2019.
- Product Layout
El product layout permetrà saber i conèixer on centren l’atenció els clients al lloc de venda, per tant, a partir de mapes de calor podrem veure els interessos dels clients i definir una bona estratègia que servirà perquè aquests es fixin amb els productes que realment ens interessen que consumeixin i per això, els destacarem més.
- Dropshipping experience
Aquesta tendència consisteix a enviar el producte directament al consumidor sense passar per la botiga. Fet que provoca agilitzar el procés de compra i distribució.
- Intel·ligència artificial
Aquest 2019 els espais intel·ligents, la realitat augmentada i realitat virtual tindran una gran importància. A més, la intel·ligència artificial permet gestionar l’inventari, millorar les campanyes de màrqueting, oferir al client el producte que desitgen, entre altres avantatges.
- Importància del telèfon mòbil
Una de les grans tendències d’aquest 2019 serà el pagament a partir del telèfon mòbil. Per tant, caldrà activar el pagament mitjançant el wallet o connexió NFC i pagar a qualsevol establiment sense necessitat de portar a mà la targeta de crèdit.
- Ser diferent
El 2019, el client busca la diferència. És a dir, buscarà la marca o producte que presenti característiques diferents, innovadores, per tant, l’estratègia de competència pel preu, ja no tindrà tanta importància aquest any.
- Valor a les xarxes socials
Cada vegada són més els usuaris que compten amb perfils a les xarxes socials, per això cal tenir presència en alguna d’elles. Aquestes permeten augmentar la visibilitat de la marca i promocionar productes, i per tant, aconseguir la fidelització de clients.
Per exemple, Instagram et permetrà crear contingut visual i mostrar els productes d’una forma més atractiva, a Twitter podràs conèixer que passa al món i les últimes notícies, Facebook et permetrà crear ofertes, concursos o promocions, etc.
- Fidelització
L’última tendència i no menys important, és la fidelització delis clients, ja que aquests els agrada rebre un feedback per part de l’empresa, com ara que aquesta els conegui, i sàpiga els seus gustos o necessitats, els gratifiqui en les compres realitzades, els proporcioni descomptes o promocions, entre d’altres, i per això, es mostraran més receptius amb aquelles organitzacions que s’esforcen a empatitzar amb ells.
Per exemple, Moneder és una plataforma ideal per incrementar i fidelitzar els clients dels comerços d’un municipi, associació de comerciants, etc.