Com aconseguir un bon programa de fidelització?

21 de gener de 2020
Solucions Moneder |
Programación de fidelización

A l’hora de dissenyar un bon programa de fidelització cal tenir en compte les necessitats i preferències dels clients a qui ens volem adreçar, ja que existeixen diversos programes de fidelització. Per això cal triar el que millor s’adapti, el que sigui més fàcil de dissenyar i el que més cridi l’atenció dels clients.

També cal conèixer els beneficis que aporta dissenyar i comptar amb un programa de fidelització:

  • Augmenta el creixement del negoci i les vendes.
  • Millora la reputació online.
  • Obté informació més acurada dels clients.
  • Compta amb clients feliços i satisfets amb el programa.
  • Incrementa els ingressos de l’empresa.

A continuació us llistem una sèrie de punts importants pel vostre programa de fidelització:

  1. Crear i dissenyar una proposta de valor atractiva – incentivar als clients, amb propostes que s’entenguin fàcilment i els motivin per adherir-se al programa.

** Moneder col·labora amb institucions locals i associacions de comerciants, per evitar que els negocis que animen els nostres carrers acabin desapareixent  amb la competència del comerç online i dels grans centres comercials.

  1. Oferir incentius personalitzats – a qualsevol programa de fidelització hi ha clients que s’integren i donen més beneficis a l’empresa, per tant, cal incentivar-los amb propostes personalitzades i fer-los sentir importants.

** Moneder permet escollir models de fidelització adaptats a les necessitats de cada client. Gratificar-los amb euros de comerç (utilitzats en el mateix comerç emissor). Amb Euros de proximitat (utilitzats en els comerços associats). Amb Punts (intercanviables per regals o sortejos) i amb altres gratificacions com monedes socials, monedes amb caducitats, transferibles, etc.

  1. Complir amb els compromisos que s’ofereixen en el programa – si oferim als clients uns compromisos amb el programa de fidelització, cal complir-los al 100%. Els usuaris volen una relació amb la marca, transparent i honesta, en què ambdues parts obtinguin beneficis.

** Fins al dia d’avui, Moneder ha enregistrat 28.055.375 euros en vendes. En 817.456 operacions. En 1.100 comerços, on s’han entregat 405.173 euros o punts de gratificació a 31.510 clients. A més, Moneder, ja s’ha implantat gairebé a 20 municipis, entre els quals: Barcelona (VIBA Barcelona), St. Sadurní, Gavà, Cardona, Manlleu, Torelló.

  1. Dissenyar una estratègia adreçada als clients. -fixant els objectius de l’estratègia enfocats als clients, independentment de les mètriques utilitzades.

** Moneder disposa d’un servei d’assessorament i atenció tècnica per als comerços, per tal d’oferir-los acompanyament durant la seva implantació, per a un correcte desenvolupament i una correcta dinamització del projecte.

  1. Comptar amb un pla de màrqueting relacional -per tal que tots els recursos del programa vagin enfocats als beneficis dels clients. Es poden utilitzar eines com l’email, la col·laboració amb altres marques, els cupons de descompte, etc.

** Mitjançant la plataforma Moneder, el municipi o associació pot generar sortejos o premis econòmics. Publicar promocions i campanyes a l’APP i a la web del municipi. Crear targetes regal. Enviar missatges personalitzats i notificacions push als clients, etc.

 

2022 | Web desenvolupada per Javajan, experts en disseny i programació de webs, apps i botigues online.
Llicenciada per Moneder, experts en la sostenibilitat del comerç local.