Comencem el 2020, presentant-vos algunes de les tendències més destacades en el sector de l’ecommerce i que tindran certa importància durant aquest any. A més, de poder-vos ajudar a estar al dia en el món digital i adaptar-vos a elles.
- Mòbil per comprar a Internet – El mòbil continua sent l’eina preferida pels usuaris, i cada vegada més per comprar a Internet. L’augment és a causa de l’alta seguretat dels mètodes de pagament i la comoditat a l’hora de realitzar compres online.
- Realitat virtual i realitat augmentada – La tendència d’utilitzar la realitat virtual i l’augmentada cada vegada va en augment, ja que aquesta tecnologia els permet integrar els productes que els interessa en el seu entorn, i per tant, els és més fàcil de comprar.
- Social Commerce – Aquesta tendència portarà que moltes empreses contemplin la possibilitat de no comptar amb una pàgina web, i vendre els seus productes a les xarxes socials, ja que cada any augmenten les compres per Instagram o Facebook. L’usuari pot comprar en aquests canals sense sortir de la xarxa social.
- Fidelització i subscripcions online – Els programes de fidelització són tècniques de màrqueting comunes per augmentar les vendes online de qualsevol negoci online i cada cop van més en augment. Aquests programes són els punts, clubs de compres o programes moneder/cashback, els quals retornen un % de la compra realitzada. La plataforma de fidelització Moneder és un exemple d’aquests programes de fidelització. Coneix més sobre Moneder a: https://moneder.cat/
- Voice commerce – El voice commerce continuarà sent una tendència durant aquest 2020. Un estudi d’Internet preveu que durant aquest any, un 50% de les consultes digital serà per veu, amb els dispositius com Google Home, Amazon Echo o Apple HomePod.
- Big Data i intel·ligència artificial – Aquestes tecnologies presents fa uns anys no paren de créixer en el món de l’e-commerce, ja que com més dades obtenim dels clients i més coneixements tenim d’ells, és més fàcil personalitzar les solucions i productes en qualsevol moment.
- Xat bots – Els xats bots cada vegada estan més adaptats i perfeccionats, i per tant, poden oferir una millor atenció al client les 24 hores dels 7 dies de la setmana. Aquests xats ens ajuden a resoldre dubtes dels clients i oferir-los una millor experiència.
- Cripto monedes i noves formes de pagament – monedes virtuals – Alguns avantatges de les cripto monedes són la seguretat en la forma de pagament, el ràpid processament i l’augment de les transaccions en línia.
A més, els pagaments amb Apple Pay, Samsung Pay, entre d’altres, estan creixent durant els últims mesos, com també, els “wallets” per poder fer transaccions de forma ràpida, fàcil i segura, gràcies a la identificació per empremta o altres formes.