El product bundling és una estratègia de màrqueting que té com a objectiu oferir varis productes al mateix temps, com ara un pack de productes, i així l’empresa obté majors vendes.
Existeixen dos tipus de product bundling:
- Pure bundling, una única oferta per poder comprar els productes en un pack i no hi ha la possibilitat de comprar-los per separat.
- Mixed bundling, ofereix l’opció de comprar els productes del pack en conjunt o per separat, fent que el preu conjunt sigui el més barat.
El Product Bundling incrementa els beneficis per vendes de l’empresa i és beneficiosa per aquells productes que tenen un menor cost marginal. A continuació us oferim una sèrie de recomanacions:
- El pack dels productes ha de ser més econòmic – ha de ser més barat el pack de productes que no pas els productes per separat, així els consumidors perceben que estan estalviant en la seva compra.
- Cal destacar el conjunt – ha de ser més atractiu i aportar valor al conjunt dels productes i així el consumidor l’atraurà més ràpidament i li trobarà més utilitat.
- Crear un pack amb articles complementaris – cal pensar en la creació d’un pack de productes que siguin complementaris entre ells i així el consumidor es decanta a comprar-lo, encara que no consumeixi tots els productes en un primer moment.
L’estratègia del product bundling a més d’augmentar el nombre de vendes, també interessa per retirar l’excés d’estoc de productes, millorar les vendes a través d’ofertes de productes, optar per la col·laboració amb altres empreses i altres productes, entre altres objectius.