Entrevista a Susana Duaso, gerent de Som Sant Sadurní

25 de maig de 2017
Notícies |
Entrevista Som Sant Sadurni
En aquest post ens agradaria compartir amb vosaltres l’entrevista que li hem fet a Susana Duaso, gerent i dinamitzadora comercial de Som Sant Sadurní, una de les associacions de comerciants en les que el sistema Moneder està donant uns resultats més espectaculars:
Què va impulsar a l’associació de Sant Sadurní a canviar l’anterior sistema de fidelització per moneder.cat?

Principalment 2 motius:

–    El cost del sistema per als comerços adherits i el cost ‘increxendo’ per la pròpia associació

–    La limitació per créixer derivada del lligam a un TPV bancari (obligava el comerç a tenir compte en un banc concret)

Quines millores heu obtingut amb moneder.cat respecte a l’anterior sistema de fidelització?

Moltes, però sobretot hem guanyat en autonomia i funcionalitats com la nova app, l’opció de no dependre sempre de dur la targeta física per poder-te passar la compra, etc.

En el vostre cas el descompte en euros que es pot aplicar el client es pot fer en qualsevol comerç de l’associació, quins avantatges suposa això?

El nostre és un sistema de fidelització per promoure les compres a nivell local i ens interessa fer xarxa, que la gent es quedi a comprar a Sant Sadurní. Un 1% de retorn és molt poc de base, però si sumes 1+1+1+1+…… al llarg de l’any aquelles persones que són fidels al comerç local acaben estalviant molts diners que reverteixen novament en el comerç local. I tenen opció d’acumular-ne molts per després decidir on se’ls volen gastar. Això dóna llibertat al client i per tant ho fa més atractiu, no és un sistema encorsetat…

Hi va haver dificultats per part dels comerços per implantar aquest sistema?

Les dificultats que hi va haver sobretot van ser derivades de les mateixes mancances de l’anterior sistema de fidelització. Teníem un històric de dades de molts anys elevat i l’anterior sistema va provocar que un mateix client tingués més d’una targeta. Ara amb el nou sistema això no passa. Crec que si haguéssim iniciat el sistema de fidelització des de zero, tots aquests problemes no els hauríem tingut. Però de cara als establiments crec que es van adaptar molt ràpidament.

Quines recomanacions faríeu a una associació que comenci a utilitzar el sistema de fidelització moneder.cat?

Primer tenir una persona que gestioni i treballi pel sistema de fidelització. Si una associació no té dinamitzador jo ni m’ho plantejaria. Nosaltres atenem cada dia clients per qüestions vinculades a la targeta i es fa necessari tenir una atenció al públic.

Quins avantatges trobeu que hi ha en lligar una app al sistema de fidelització?

Actualment tothom va amb el mòbil. El que millor funciona és tenir una app i poder rebre les notificacions push. El client ja no va a la web. Hem passat a un altre nivell…

Podeu destacar alguna opinió de clients i comerços?

Clients: sobretot valoren saber al moment els establiments on la poden fer servir i també el fet de poder controlar de forma fàcil des del mòbil els diners acumulats, compres fetes, on se’ls han gastat, etc.

Comerços: sobretot valoren amb l’app la possibilitat de fer promos push que arribin directament i al moment al client final, i el fet  que és un sistema molt fàcil de fer anar.

Dia en què es va presentar l’App de Som Sant Sadurní, amb el president de l’Associació: Joan Carles Martín Ramos

2022 | Web desenvolupada per Javajan, experts en disseny i programació de webs, apps i botigues online.
Llicenciada per Moneder, experts en la sostenibilitat del comerç local.