Monedernitza't
Ens agrada pensar que no estem de pas al dia a dia del comerç de proximitat, que junts, multipliquem les possibilitats de fer-lo prosperar
A qui s’adreça Moneder?
En essència, a 3 segments de clients ben diferenciats.
Establiments
Associacions de comerciants
Ajuntaments
Moneder col·labora amb entitats i governs locals per la sostenibilitat dels negocis que dinamitzen els nostres municipis, aportant solucions digitals innovadores per fer front al comerç on-line i a les grans marques comercials.
Llegir més
La tendència mundial dels darrers anys del sector, definida per un increment notable del comerç on-line i la proliferació de grans centres comercials, que essencialment, només beneficien a grans marques i multinacionals, està dificultant molt la vida als comerços de proximitat.
El compromís i esforç que Ajuntaments, associacions de comerciants i altres entitats realitzen per ajudar a fer prosperar el sector, es poden multiplicar considerablement si es disposa de les eines i recursos adients, sobretot, si aquests, aplicats a escala municipal o territorial ofereixen garanties d’èxit.
En aquest impàs, és on Moneder resulta útil.
Una jove startup fundada l’any 2018 amb un gran potencial de creixement, que col·labora amb entitats i governs locals per la sostenibilitat dels negocis que dinamitzen els municipis aportant solucions digitals innovadores de gran empresa a la petita empresa, per competir en igualtat de condicions amb el comerç online i amb les grans marques comercials.
Per què Moneder?
Per les famílies de comerciants per a les quals aquest és el seu mitjà de vida.
Per als conciutadans d’aquestes famílies que necessiten comprar a prop de casa seva.
Per als Municipis, per tal de mantenir la seva cohesió social, estructura urbanística, i identitat.
Per la riquesa, econòmica i social, que el comerç genera i propaga pel municipi.
LA NOSTRA MISSIÓ
Problema al què vol donar resposta Moneder:
- A les dificultats que es troba el comerç de proximitat, i per al·lusió els seus clients, la ciutadania en general i els Ajuntaments que els emparen, per conviure i adaptar-se als efectes, en termes de negoci, resultants de la globalització.
- A la despoblació silenciosa i progressiva que comporta el fet que les xarxes de comerços locals desapareguin, tenint en compte l’impacte social, econòmic i cohesionador que atresoren quan aquesta xarxa és diversa, forta i competitiva.
- A la manca de disponibilitat de recursos i solucions de gran empresa per la petita empresa.
Repte, què vol aconseguir Moneder:
- Que el món digital, i en conseqüència la plataforma Moneder, es vegi com un pont i no com una muralla, que es vegi com un element integrador de les vendes físiques i les vendes on-line.
- Que els Ajuntaments disposin d’una plataforma flexible, moderna i “easy”, que els permeti injectar ajudes municipals de múltiples formes quan ho necessitin i com ho necessitin i que ajudin a la ciutadania, reforcin el comerç local creant un cercle virtuós per i per al territori.
- Que el comerç de proximitat disposi de mitjans digitals personalitzables i sostenibles per fer front a aquestes dificultats.
- Que el comerç de proximitat sigui un reclam permanent per TOTA la ciutadania i no un recurs ocasional. Inclusiu, independentment de l’edat que es tingui.
- Fomentar que el comerç de proximitat conjuntament amb altres entitats del municipi (culturals, esportives, socials…) col·laborin, encara que sigui de forma intermitent, en campanyes que tinguin per objectiu potenciar la marca “territori”.
- Convèncer a propis i estranys, dels avantatges que comprar productes de proximitat, és una elecció amb més avantatges que inconvenients.
Solució, que proposa Moneder:
- Solucions digitals integradores, pensades per esdevenir un nexe d’unió entre generacions i no una font de distanciament.
- Solucions digitals capaces de generar vincles amb altres establiments, municipis i països d’arreu del món, sense necessitat de renunciar a la identitat local.
- Solucions digitals que promouen i premien la fidelització, per crear llaços emocionals i no només econòmics amb els teixits comercials de cada municipi.