Utilitza Whatsapp per fer màrqueting

Utilitza Whatsapp per fer màrqueting

Whatsapp, l’aplicació de missatgeria instantània que compta amb milions d’usuaris actius, a través d’eines de tercers actualment és possible a les marques fer publicitat dels seus productes i/o serveis a través de Whatsapp Màrqueting. És per això, que cada vegada són més les marques que utilitzen aquesta eina per enviar missatges massius d’una manera ràpida i efectiva a un públic segmentat.

Per poder fer Whatsapp Màrqueting cal el següent:

  1. Tenir una bona base de dades

Cal preparar una bona base de dades del públic al qual enviarem el missatge, complint la RGDP. Aquesta ha d’estar segmentada (clients potencials, clients actuals, proveïdors, etc) per poder conèixer el target o públic que ens dirigim, i així poder obtenir una bona resposta per part del client.

  1. Preparar el missatge

Una vegada definida la base de dades, cal elaborar el missatge que s’enviarà. El missatge haurà de tenir informació de valor, i no estar orientat a les vendes sinó a establir un vincle amb l’usuari. Per aconseguir això, es poden oferir experiències amb missatges originals a través d’imatges, vídeos o GIF’s. Important no saturar l’usuari amb molts missatges.

  1. Definir l’enviament

Finalment, és important escollir el millor moment per enviar els missatges als clients i en funció del nombre de clients caldrà enviar més o menys missatges. Per fer aquests enviaments, en el cas de tenir una gran base de dades, hi ha webs específiques que poden ser de gran ajuda. És imprescindible comptar sempre amb el consentiment previ del client abans d’enviar qualsevol missatge. En cas contrari, hi ha sancions per part de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.

  1. Tractament de les respostes dels usuaris

Les eines descrites també permeten tractar de forma automàtica tots els missatges de whatsapp que els usuaris envien a la companyia: definint auto respostes, reenviant els missatges per mail, guardant-los en una base de dades per a futurs tractaments,… Per tal de completar la roda de la campanya de màrqueting.

A continuació us posem 3 exemples de marques que ja han utilitzat el Whatsapp Màrqueting.

TOYOTA

La marca Toyota va utilitzar Whatsapp per promocionar la seva gamma de vehicles híbrids. L’acció la van anomenar “Hibridiza tu Whatsapp”. Per poder participar els usuaris havien de canviar el seu estat de Whatsapp per la paraula “Hibridizado” i al mateix moment entraven a un sorteig de 5 Iphones setmanals després de registrar-se a la web de la campanya.

toyota

 

 

 

 

 

PRINGLES

La marca Pringles va utilitzar Whatsapp per aconseguir un contacte més directe amb els consumidors i fidelitzar-los. Pringles invitava als estudiants a enviar un missatge creatiu a Mr. Pringles a través de Whatsapp utilitzant emoticones.

Quan Mr.Pringles rebia un missatge, el repte quedava superat dins del perfil de cada candidat. La finalitat era que els candidats aconseguien el “Graduat Pringles” i serien ambaixadors de la marca a les xarxes socials durant l’any acadèmic a canvi d’un sou de fins a 1.000€ al mes. Per aconseguir-ho, havien de superar 5 mini reptes.

pringles

 

 

 

 

HEINEKEN

Heineken, a través de Whatsapp buscava d’una manera innovadora involucrar a moltes persones a la seva acció “Road to the Final”. Els aficionats havien d’enviar la paraula “Champions” al  número de Whatsapp de Heineken, i se’ls feia 5 preguntes de trivial relacionades amb el futbol. En cas d’encertar les 5 preguntes, entraves a un sorteig d’un viatge.

heineken

 

 

 

 

T’animes a realitzar una campanya de màrqueting a través de Whatsapp? Nosaltres t’animem i t’ajudem a dur-la a terme per poder apropar-te als teus clients d’una manera diferent i original.