Transformació digital al comerç – Ràdio Kanal Barcelona (Part 1)

transformació digital

Transformació digital al comerç – Ràdio Kanal Barcelona (Part 1)

El passat dilluns 18 de febrer van entrevistar Jan Bover a Ràdio Kanal Barcelona per parlar sobre la transformació digital al comerç.

A continuació us exposem la primera part de l’entrevista, en la que també va participar el Sr. Emiliano Maroto de l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya, que va tractar sobre què és la transformació digital i com es pot aplicar als comerços.

La transformació digital dels negocis suposa posar la tecnologia al servei dels objectius de l’empresa, aportant millores, que es converteixin en avantatges competitius. Aquí s’hi poden encabir entre molts d’altres:

  • Comunicar-nos amb els clients de noves i múltiples maneres: a partir d’una pàgina web, una intranet de client, comerç electrònic, whatsapp, xarxes socials, newsletters, blocs, apps de mòbils, vídeos, etc.
  • Millorar la gestió de l’empresa amb intranets de proveïdors, presa de decisions basades en dades, eines de gestió centralitzades, internet de les coses, bigdata, etc.

Pel que fa a l’aplicació de la transformació digital als comerços, existeixen moltes fases i etapes, però en el món del comerç s’hauria de començar per:

  • Disposar d’un bon programa de TPV o de venda a la botiga.
  • Fidelitzar els clients amb alguna eina innovadora.
  • Disposar d’una pàgina web i presència en xarxes socials, on mostrar productes i serveis.
  • Vendre els nostres productes a través d’Internet.
  • Fer màrqueting digital per incrementar les vendes a través d’Internet i el coneixement de la nostra botiga i productes.
  • Informatitzar els processos de l’empresa.
  • I de mica en mica, realitzar una transformació més profunda del negoci, repensant tots els seus processos per a:
    • Augmentar el valor que oferim als clients.
    • Connectar directament amb els clients, les seves necessitats, els seus problemes i desitjos.
    • Facilitar l’accés a nous mercats, productes i serveis.
    • Permetre ser més eficient, més competitiu i més rendible.
    • Millorar els resultats del negoci, fins i tot, canviant el model de negoci.

Tot això, sense oblidar que el món online o la transformació digital no pot estar desconnectat del món offline o botiga física.

Si preferiu, podeu escoltar l’entrevista sencera accedint al següent enllaç (del minut 2:23 al 33:35).