Tendències al món del retail 2019

retail

Tendències al món del retail 2019

Comencem l’any amb noves tendències pel sector del retail, un sector que canvia contínuament i presenta noves tendències constantment.

A continuació n’exposem algunes d’elles que seran tendència durant el 2019.

  1. Product Layout

El product layout permetrà saber i conèixer on centren l’atenció els clients al lloc de venda, per tant, a partir de mapes de calor podrem veure els interessos dels clients i definir una bona estratègia que servirà perquè aquests es fixin amb els productes que realment ens interessen que consumeixin i per això, els destacarem més.

  1. Dropshipping experience

Aquesta tendència consisteix a enviar el producte directament al consumidor sense passar per la botiga. Fet que provoca agilitzar el procés de compra i distribució.

  1. Intel·ligència artificial

Aquest 2019 els espais intel·ligents, la realitat augmentada i realitat virtual tindran una gran importància. A més, la intel·ligència artificial permet gestionar l’inventari, millorar les campanyes de màrqueting, oferir al client el producte que desitgen, entre altres avantatges.

  1. Importància del telèfon mòbil

Una de les grans tendències d’aquest 2019 serà el pagament a partir del telèfon mòbil. Per tant, caldrà activar el pagament mitjançant el wallet o connexió NFC i pagar a qualsevol establiment sense necessitat de portar a mà la targeta de crèdit.

  1. Ser diferent

El 2019, el client busca la diferència. És a dir, buscarà la marca o producte que presenti característiques diferents, innovadores, per tant, l’estratègia de competència pel preu, ja no tindrà tanta importància aquest any.

  1. Valor a les xarxes socials

Cada vegada són més els usuaris que compten amb perfils a les xarxes socials, per això cal tenir presència en alguna d’elles. Aquestes permeten augmentar la visibilitat de la marca i promocionar productes, i per tant, aconseguir la fidelització de clients.

Per exemple, Instagram et permetrà crear contingut visual i mostrar els productes d’una forma més atractiva, a Twitter podràs conèixer que passa al món i les últimes notícies, Facebook et permetrà crear ofertes, concursos o promocions, etc.

  1. Fidelització

L’última tendència i no menys important, és la fidelització delis clients, ja que aquests els agrada rebre un feedback per part de l’empresa, com ara que aquesta els conegui, i sàpiga els seus gustos o necessitats, els gratifiqui en les compres realitzades, els proporcioni descomptes o promocions, entre d’altres, i per això, es mostraran més receptius amb aquelles organitzacions que s’esforcen a empatitzar amb ells.

Per exemple, Moneder és una plataforma ideal per incrementar i fidelitzar els clients dels comerços d’un municipi, associació de comerciants, etc. Consulta els beneficis de la fidelització amb la plataforma Moneder a: https://moneder.cat/informacio/beneficis/