Javajan guanya la demanda contra Associacions de Comerciants de Vic i Vilafranca

demanda associacions vic

Javajan guanya la demanda contra Associacions de Comerciants de Vic i Vilafranca

Després de quasi tres anys als jutjats, finalment s’ha dictat sentència i SERVEIS D’INTERNET JAVAJAN SL ha guanyat íntegrament la demanda contra les ASSOCIACIONS DE COMERCIANTS DE VIC I VILAFRANCA (Vic Comerç i Centre Vila respectivament). A més s’ha desestimat íntegrament la contra demanda que les demandades havien interposat contra JAVAJAN.

Fent una mica d’història:

– Entre el 2012 i 2013 Javajan va programar una targeta de fidelització per a Vic Comerç i Centre Vila.

– El 2013, les tres parts van signar un acord de comercialització segons el qual Javajan seria el distribuïdor en exclusiva de la targeta de fidelització.

– En virtut d’aquest acord, a principis de 2014 es van vendre i implantar les targetes de fidelització de Santa Coloma de Gramenet i la Val d’Aran.

– El novembre de 2014, quan ja s’havia tancat la venda d’una altra llicència a Tarragona i s’estava a punt d’anunciar una altra venda a Figueres, les associacions de Vic i Vilanfranca van trencar unilateralment l’acord de comercialització signat, al·legant una retirada del mercat de la targeta programada per Javajan per motius tècnics i de seguretat.

– Paral·lelament, els gerents de les dues associacions van constituir l’empresa TARGETA URBANA S.L. per a seguir distribuint la targeta programada per Javajan i acabar d’executar la venda de Figueres, Tarragona i Llançà (segons es conclou a la sentència).

– A l’abril de 2015, al constatar que  Vic Comerç i Centre Vila no havien retirat del mercat el software programat per Javajan i que l’havien implantat a tres associacions, Javajan va presentar una demanda per incompliment contractual, amb la inestimable ajuda de l’advocat Sergi Adán (a qui agraeixo  la seva professionalitat, imparcialitat, perseverança i honestedat).

La jutgessa, després d’analitzar totes les proves, conclou que “la tarjeta comercializada como TARJETA URBANA no es sino la TARGETA CLIENT objeto del acuerdo de 2013, con la diferencia del cambio de denominación y del sistema de comercialización que pasó a llevarse a cabo a través de la sociedad creada a tal efecto (TARJETA URBANA, S.L) y cuyos órganos de administración tienen una estructura análoga a la de las asociaciones, siendo las mismas personas las que asumen dichas funciones en estas y en aquélla entidad.” I afegeix que “las ventas conseguidas por las codemandadas, a través de dicha sociedad, traen su causa en el programa inicialmente desarrollado por Javajan, con la misma arquitectura interna y externa, con independencia de que como consecuencia de los defectos habidos a partir del test de hacking, el proyecto hubo de ser reparado. Sin embargo, resulta probado que la parte demandada continuó lanzando y comercializando el mismo software y con la misma finalidad con la que se contrató en virtud del acuerdo de 2013.”

En base a aquestes i altres conclusions, el dia 20 de febrer de 2018, el JUTJAT DE PRIMERA INSTÀNCIA I INSTRUCCIÓ 1 DE VIC ha estimat íntegrament la demanda interposada per JAVAJAN, declarant que la part demandada va incomplir les seves obligacions derivades de l’Acord de Comercialització de 2013 i que per tant, la resolució d’aquest acord no estava justificat. Així doncs, ha CONDEMNAT solidàriament a l’ASSOCIACIÓ DE COMERCIANTS VIC COMERÇ i a l’ASSOCIACIÓ DE COMERCIANTS CENTRE VILA a abonar a JAVAJAN la quantitat de 32.340 euros, més els interessos i la imposició de les costes a la demandada. Aquesta quantitat correspon a l’import que JAVAJAN hagués cobrat, si el contracte firmat entre les parts hagués seguit vigent, amb les implantacions que TARGETA URBANA SL va fer a Tarragona, Figueres i Llançà.

La sentència no és definitiva i encara es pot recórrer, però per a Javajan suposa un primer pas pel restabliment de l’honor i la justícia.

Nota: Serveis d’Internet Javajan és l’empresa que ha programat la plataforma de fidelització moneder.cat, una plataforma de fidelització innovadora i completament diferent al software de fidelització que va programar per a Vic i Vilafranca.