Com dissenyar i crear l’estratègia de fidelització?

imatge Moneder

Com dissenyar i crear l’estratègia de fidelització?

Dissenyar i crear l’estratègia de fidelització dels clients d’una marca és un punt clau pel bon funcionament d’un negoci, ja que si es fa correctament, assegurarà vendes regulars, i per tant estabilitat i continuïtat.

Per començar aquesta estratègia de fidelització cal que plantejar-se com és el negoci, quins punts forts i febles té, i que és allò que el fa singular i diferent de la resta, perquè un client comprarà els productes o serveis a la seva empresa o establiment i no a un altre lloc.

També caldrà determinar quines oportunitats i amenaces presenta l’entorn en el qual es mou, és a dir quins elements juguen a favor del negoci i quins són desfavorables, i com es pot fer per aprofitar al màxim el que és positiu i minimitzar els riscos en el punt negatiu.

Un dels punts més importants d’aquesta estratègia serà el profund coneixement dels clients i de les seves necessitats, a on són, com són, què fan, com viuen, com pensen, perquè compren; i el més important: què és el que ells volen i valoren.

Quan tinguem aquesta informació caldrà pensar en com fidelitzar als clients i en quin objectiu es persegueix, es vol premiar als clients fidels, es vol crear fidelitat entre clients poc lleials, es vol aconseguir més rotació, o es vol augmentar la mida de la compra.

El següent pas serà dissenyar el programa de fidelització més adequat, el que doni un equilibri entre els avantatges rebuts pels clients, i els compromisos o beneficis que es donen, el que ajudi a aconseguir els objectius plantejats.

La part final de tota estratègia sempre és la mesura i anàlisi dels resultats, per veure si el que s’ha plantejat es compleix, i s’aconsegueixen les fites definides en el plantejament inicial.

El sistema de fidelització moneder és molt versàtil i es pot adaptar fàcilment a cada un dels objectius plantejats, el cost és moderat, la implantació és senzilla i permet un anàlisi acurat dels clients i de les estadístiques de compra.