Cyber Monday i l’oportunitat dels negocis online

Cyber Monday i l’oportunitat dels negocis online

El Cyber Monday (2 de desembre) té lloc el primer dilluns després d’Acció de Gràcies, és a dir, el dilluns següent al Black Friday (29 de novembre). Aquest dia les empreses ofereixen multitud de descomptes i promocions en els seus productes online, sobretot en el sector de l’electrònica i la tecnologia.

Té el seu origen als Estats Units, igual que el Black Friday, on es van fixar que el dilluns seguit d’Acció de Gràcies, les vendes augmentaven considerablement, ja que comptaven amb una connexió més rapida i s’aprofitava per comprar regals de Nadal. Aleshores, el 2005, es va utilitzar “Cyber Monday” per primera vegada en un comunicat de premsa, seguidament d’aparèixer al New York Times i finalment, expandir-se a través de la publicitat.

El Cyber Monday i el Black Friday, són dues tendències que suposen un increment d’ingressos en les empreses, per tant, volem deixar-vos un seguit de consells per utilitzar en aquestes dates.

  • Mostra un comptador enrere abans d’aquestes dates: moltes botigues online, col·loquen als seus productes un comptador enrere pel llançament d’algun producte en concret, per tal de cridar l’atenció entre els usuaris. Fet que provoca, que els usuaris estiguin atents al nostre e-commerce i generem expectativa.
  • Utilitza campanyes de màrqueting efectives: col·loca baners a la pàgina web, utilitza les xarxes socials per fer publicitat del teu e-commerce, dissenya call-to-actions, entre d’altres iniciatives, per tal que les ofertes en aquestes dates siguin més atractives.
  • Personalitzar les ofertes entre els clients: és recomanable personalitzar ofertes en diferents públics de clients, segons l’edat, la zona geogràfica, preferències, etc.
  • Ofereix diferents mètodes de pagament: disposa de diversos mètodes de pagament com ara, PayPal, targetes de crèdit i/o dèbit, etc, i garanteix la seguretat en tot el procés de compra del producte o servei.
  • Genera confiança: el fet que molts usuaris accedeixen a la web sense haver-ho fet abans, és important, mostrar una imatge correcte i que aquest confiïn en el lloc on volen comprar.
  • Revisa l’estoc dels productes: cal revisar amb antelació l’inventari dels productes que volem oferir, ja que en aquestes dates hi ha un tràfic web més elevat del normal, i per tant, cal assegurar-se de disposar de suficient estoc per poder respondre i satisfer les necessitats dels clients.
  • Compartir les promocions i ofertes: anima als usuaris de la web que comparteixin els productes i serveis entre la seva comunitat d’usuaris i amics, i així tenir més repercussió i tràfic web.