Com està la situació actual del petit comerç?

petit comerç

Com està la situació actual del petit comerç?

El divendres 10 de gener al programa de TV3 – Planta Baixa, van parlar sobre la situació actual del petit comerç, és per això, que hem volgut mirar-lo i conèixer com està i oferir-vos els aspectes més importants.

A partir de l’esclat de la crisi, a Catalunya, hi va haver un tancament de 9.000 botigues a causa del gran increment dels preus de lloguer i l’impacte del comerç electrònic. Això, va provocar que molts comerços haguessin de traslladar-se a locals més econòmics o plantejar-se el tancament del comerç. Amb aquest augment de lloguer dispara la rotació dels locals comercials.

Segons dades de INE (Institut Nacional d’Estadística), cada any un 30% de les botigues dels centres de les grans ciutats de Catalunya, han de canviar la seva activitat.

Un exemple d’aquesta afectació és sobre els hàbits de compra dels consumidors, ja que cada vegada els consumidors visiten amb més freqüència les botigues per reduir la despesa en cada visita, a més d’augmentar la compra de productes en marques blanques. Cal afegir però, que actualment els consumidors estan més informats buscant informació per Internet abans de realitzar qualsevol compra.

Com ha quedat afectat el model de negoci?

Les botigues de barri (-29.2%) i les petites cadenes (-26%) són les que han quedat més afectades, en canvi, les grans cadenes comercials han augmentat (+26.5%) des de l’inici de la crisi.

Pel que fa a l’alimentació, els supermercats ja ocupen un 47.2% de la quota de mercat, gairebé la meitat de la despesa en l’alimentació que realitzen les llars en el total. I en el cas de la petita botiga, com ara la fruiteria o peixateria de barri, ha passat del 24.7% al 17.7%, penalitzats després de la crisi.

Podeu consultar la notícia sencera i més extensa al programa a la carta de Planta Baixa a partir del minut 49 del programa:

planta baixa

Programa TV3 – Planta Baixa (10/01/2020)

 

Moneder col·labora amb institucions locals i associacions de comerciants per evitar que els negocis que animen els nostres carrers acabin morint amb la competència del comerç on-line i els grans centres comercials.