Aconseguir un nou client és 7 vegades més car que fidelitzar els que ja tenim

Aconseguir un nou client és 7 vegades més car que fidelitzar els que ja tenim

Econòmicament parlant, aconseguir un client nou és 7 vegades més car que fidelitzar els que ja tenim, incrementant la inversió un 5% per retenir als clients actuals es poden aconseguir beneficis de fins al 95%.

Un client content i fidel a la marca repetirà regularment la compra, i farà de prescriptor, és a dir, recomanarà el producte o servei, i el cost de fidelització no serà tan elevat com el d’aconseguir un client nou, que requerirà una forta inversió en publicitat per donar a conèixer la marca, i també en temps per explicar amb detall tots els beneficis del producte o servei.

Per fidelitzar als clients cal conèixer-los profundament, i dur a terme accions que reforcin la seva relació amb la marca, que l’incitin a comprar més, i que estableixin un alt grau de vincle o compromís, d’aquesta manera s’aconseguirà que el client compri regularment i que no se’n vagi fàcilment a la competència.

Cal aplicar màrqueting relacional amb els clients, per establir relacions duradores i estables, mitjançant l’intercanvi de valors i el compliment de les promeses. És important incrementar el valor que té per al client la compra que fa i per tant la seva satisfacció. També és fonamental complir les seves expectatives, i a poder ser superar-les.

La fidelització dels clients es basa a donar-li avantatges econòmics, prestacions que complementin el servei que es compra i vincles socials i afectius amb la marca. Els avantatges que s’ofereixen poden ser descomptes, regals, sortejos, ofertes preferents, condicions de pagament especials, o serveis addicionals gratuïts.

En el mercat hi ha moltes maneres de fidelitzar els clients, però una de les més efectives i que utilitzen la majoria de grans comerços és oferir gratificacions o descomptes que només es poden aplicar si el client torna a comprar al comerç. Són molt efectives perquè el client és conscient que rep un guany o regal comprant a l’establiment, però el client només pot fer ús d’aquest guany o regal si es fidelitza comprant una segona vegada. A més, en molts casos el client es torna un comprador assidu perquè competeix amb sí mateix per veure si aconsegueix acumular cert volum de descomptes i així aconseguir comprar algun producte o servei gratuïtament en el futur.

La plataforma de fidelització moneder replica aquest sistema, consisteix en una aplicació web i una app versàtil i fàcil, que permet fidelitzar i incrementar els clients dels comerços dels municipis, associacions de comerciants, cadena de franquícies o centres comercials. El client, que es pot identificar amb targeta de fidelització o simplement amb el nom, telèfon, DNI, o a través de la mateixa App, rep un benefici molt clar amb cada compra realitzada en forma de punts o euros que es podrà descomptar en la seva propera compra.

El client també disposa d’una APP gratuïta i una intranet on pot consultar les gratificacions acumulades, les properes promocions, el llistat de comerços adherits al sistema, i on també pot configurar la recepció dels missatges amb promocions i campanyes.

Si voleu més informació del sistema de fidelització Moneder, no dubteu a contactar amb nosaltres, recordeu que amb una inversió del 5% es poden arribar a aconseguir beneficis d’un 95%, val la pena oi?