Accions per impulsar compres a un ecommerce

tienda online

Accions per impulsar compres a un ecommerce

En aquesta publicació us volem mostrar diferents maneres recomanables per impulsar compres a una botiga online.

A partir de les estratègies de màrqueting per impulsar vendes a l’e-commerce, també s’augmenta el nombre de leads a convertir-se clients i potenciar el compromís perquè tornin en un futur a la nostra botiga online.

A continuació mostrem diferents idees/accions per impulsar vendes:

  • Tenir el producte a la pàgina d’inici: Si ubiquem el producte a la pàgina principal, farà que sigui el primer element que l’usuari veu només entrar a la web i segurament serà el que més li cridarà l’atenció.
  • Optimitza el lloc web: El posicionament SEO és un factor important a tenir en compte, per poder estar entre les millors posicions i aparèixer a les primeres pàgines. És per això, que és recomanable tenir en compte el següent: mapa de lloc, temps de càrrega, optimització de títols, descripcions i url’s, introducció del text ALT a les imatges, difusió a les xarxes socials, entre d’altres.
  • Tenir el producte a les zones calentes de la web: El fet que una pàgina web tingui zones calentes (part superior esquerre) i fredes, cal aprofitar-ho i ubicar el producte a les zones més calentes per tal que cridi més l’atenció entre els usuaris i es venguin més fàcilment.
  • Utilitzar tècniques psicològiques en el preu: Moltes botigues online ja utilitzen diferents estratègies de preu per tal de cridar més ràpid l’atenció de l’usuari com ara, 7.99€ en comptes de 8€, oferir % de descompte o quantificar l’estalvi que s’emporta comprant aquell producte “estalvies 12.50€”.
  • Destacar un producte: Per destacar un producte, es poden crear zones de productes destacats a la pàgina d’inici, col·locar una imatge més gran en comparació la resta de productes o crear landing pages pels productes concrets.
  • Ofereix productes addicionals: Ofereix a l’usuari un producte superior al que està comprant o ja ha comprat fa un temps i li pugui interessar. A més, és important detallar els beneficis d’aquest nou producte per justificar el preu.
  • Ubicar productes a la pàgina checkout: A les botigues físiques es col·loquen productes diversos al costat de la caixa, i en el cas de l’ecommerce, es poden ubicar a la pàgina de checkout en forma de suggerència o recordatoris o complements a la compra actual que s’està realitzant.
  • Mostra les ressenyes dels usuaris: És aconsellable mostrar els comentaris i valoracions dels usuaris en els productes, ja que mostra més confiança entre els clients. Es recomana el sistema de ressenyes en estrelles (d’1 a 5 estrelles).