3 consells bàsics per aconseguir l’èxit amb el teu e-commerce

ecommerce

3 consells bàsics per aconseguir l’èxit amb el teu e-commerce

El comerç online evoluciona a passes gegants i va creixent dia rere dia. Per això, us volem mostrar una sèrie de consells útils i rellevants perquè el vostre e-commerce pugui aconseguir l’èxit i al mateix temps, oferir una bona experiència d’usuari.

  1. Navegació simple, clara i precisa

Per poder assolir bons resultats en el teu e-commerce cal que la navegació sigui simple, intuïtiva i senzilla. Per tant, cal tenir en compte l’experiència de l’usuari i fer que el procés de compra i navegació sigui fàcil, ja que si no l’usuari abandonarà la pàgina web.

És per això, que cal que els elements de la web siguin clars en tot moment i el menú sigui accessible en qualsevol moment. També és important tenir visible el telèfon de contacte o el correu electrònic, per tal que el client es pugui posar en contacte sempre que ho necessiti.

  1. Disseny web de qualitat

Cal aconseguir cridar l’atenció dels usuaris a partir d’un bon disseny web i que compleixi amb les seves expectatives. Per això, cal centrar l’e-commerce en el consumidor i les seves preferències. Per aconseguir un disseny web de qualitat cal tenir un seguit d’aspectes que el facin rellevant:

  • Adaptat perfectament a totes les pantalles i dispositius mòbils (100% responsive).
  • El text de la web dividit en petits paràgrafs per millorar la lectura.
  • Crear una fitxa de producte cridanera i atractiva per l’usuari.
  • Estructura web neta i ordenada per oferir una bona experiència d’usuari.
  • Utilitzar imatges de qualitat i de bona resolució.
  • Tenir un temps de càrrega ràpida.

 

  1. Aprofitar el SEO i els recursos de màrqueting online

Moltes vegades pensem que ja és suficient comptar amb un lloc web o e-commerce, sense tenir en compte la seva promoció o comercialització a nous usuaris. És important tenir present diferents recursos de màrqueting o SEO per potenciar l’e-commerce, com ara:

  • Subscripció a la newsletter i enviaments periòdics.
  • Campanyes publicitàries com Google Ads o Facebook / Instagram Ads
  • Posicionament orgànic a la pàgina web o botiga online.
  • Millorar el tràfic amb articles i continguts de qualitat i rellevants pels usuaris.
  • Utilitzar la publicitat online com ara Facebook, Twitter o Instagram per promocionar i compartir continguts de qualitat.

 

Finalment, en qualsevol e-commerce cal que el client tingui una bona experiència mentre navega pel lloc web, per tant, es pot oferir el següent:

  • Utilitzar les vendes creuades utilitzant productes que tinguin sentit entre ells.
  • Posar els productes en més d’una categoria per fer-los més visibles.
  • Mostrar una progressió dels productes, com ara del més barat al més car o del més nou al més antic.
  • Mostrar productes relacionats al producte que estan buscant.
  • Oferir diversos mètodes de pagament, perquè puguin triar el més còmode i segur.